23 Şubat 2012 Perşembe

RUS SALATASI



evet hanımlar,beyler karşınızda salataların şahı rus salatası,her gün yapılsa hergün yenir bence.neyse tarifini verelim önce ;)

MALZEMELER

4 adet orta boy patates
3 adet havuç
1 su bardağı doğranmış kornişon turşu
1 su bardagi bezelye (konserve ya da haslanmis)
 yoğurt
 mayonez
tuz , karabiber
1 limonun suyu
sarımsak(ayrı bir tat katıyor)denemenizi tavsiye ederim...


YAPILIŞI

Patates ve havuçları yıkayıp yumuşayana kadar haşlıyoruz. Yalnız çok fazla haşlayıp,çok yumuşak olursa doğrarken ve karıştırıken ezilirler.Kıvamını iyi ayarlamak gerekli.

Haşladıktan sonra küp küp patatesleri ve havucu doğruyoruz.Sonra üzerine doğranmış kornişon turşu ve bezelyeleri ekliyoruz. Mayonez ve yoğurt bir kasede iyice çatalla karıştırıp sebzelere ilave edip ezmeden iyice karıştırıyoruz. En son damak tadınıza göre tuzu, karabiberi,sarımsağı ve 1 limonun suyunu ekleyip tekrar karıştırın.

AFİYET OLSUN....     SÜPER BİR LEZZET....

3 yorum:

  1. Gelibolu17′nin hazırladığı

    “Çay,Kahve Bahane” etkinliğine

    24 ŞUBAT-9 MART tarihleri arasında

    http://elifindefterinden.com yani ben ev sahibeliği yapacağım…

    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken “hadi çayı koy” geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen “sabah kahvesine geleceğim” deriz…
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız….

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
    Tariflerinize “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://elifindefterinden.com adresimde yayınlayacağım
    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  2. eşimin favorilerindendir,ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  3. Porselendemlik.com tarafından hazırlanmış olan,
    "Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği"nin 73.hafta ev sahibesiyim...
    6 Mart-7 Nisan tarihleri arasında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com yani ben göndereceğiniz birbirinden güzel tarifleri blogumda yayınlayacağım...
    Tariflerinize 73.hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum diye not düşüp bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
    Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...
    Ama bakın varya samimi söylüyorum peşin peşin,diğer ev sahibelerine tarif gönderen herkesten tarif bekliyorum,eğer yollamazsanız,çeşitli bahaneler uydurup,yok biz duymadık,yok davet edilmedik deyip tarif yollamazsanız çok pis trip atarım,hepinise küserim :) Duyanlar duymayanlara söylesin hadi canlarım benim,sizi çok seviyorum ve birbirinden güzel tariflerinizi bekliyorum...
    Selamlar,sevgiler,hoş-kalınız :)

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınız için teşekkürler :))